Sunday, March 30, 2008

VIATGE PER MONS MÉS ENLLÀ DEL MÓN


Recordo la pel·lícula Blade Runner... Les paraules que pronuncia al final el replicant Roy Batty s’han fet famoses i han passat a ser un dels instants mítics en la història del cinema i en la meva memòria vital i cinematogràfica:

“Yo he visto cosas que vosotros no creeríais. Atacar naves en llamas más allá de Orión. He visto rayos-C brillar en la oscuridad cerca de la puerta de Tannhäuser. Todos esos momentos se perderán en el tiempo, como lágrimas en la lluvia..."

Avui s'ha anat el cantant i presentador Salvador Escamilla. Va acompanyar els meus matins durant gran part de la meva infantesa i adolescència i em va introduir en el mon desconegut dels Setze Jutges i la nova cançó catalana. En el seu programa de Radio Barcelona, Radioscope, vaig sentir un jovenet Joan Manuel Serrat estrenar Cançó de Matinada, o a en Raimon interpretar la mítica Veles e Vents, amb la lletra d'un poema de Ausias March. Salvador ha estat un més dels arbres del meu bosc que van desapareixent a poc a poc. Ja ens veurem en nous universos, i gaudirem de nous sols i planetes...

No comments: