Friday, March 14, 2008

Record i veritat d'un temps viscut: la història de l'escola Artur Martorell de Badalona

Sí, amiga, tens tota la raó del món. No importa on érem, ni qui érem, ni què estavem fent. El fet és que algú va donar importància, molta importància a l'adequació d'unes instal.lacions per guarantir la qualitat de l'ensenyament.
I, thanks!, vella i bella amiga, tu vas saltar de seguida. Tu has compartit amb nosaltres aquests darrers 30 anys, tu eres i ets una dels "nostres", una mestra de tota la història de l'escola Artur Martorell. Tu i jo vam compartir colònies fa molts anys, al Montseny, al delta de l'Ebre, a Lleida... I ara tenim a classe fills i filles d'aquells alumnes.
I vas dir, i jo vaig somriure al veure com defensaves la nostra història, que nosaltres no vam tenir gairebé res, que l'únic que teníem era gairebé les quatre parets de l'aula i el parc, que les nostres instal.lacions no eren bones ni dolentes, senzillament no existíen, i, malgrat tot això, durant tota la història de l'escola - l'any vinent, el meu darrer any, l'escola fa els 40 anys des de la seva fundació al 1969-, vam garantir i gaudir d'una gran qualitat pedagògica i una gran entesa amb les famílies. Aquest és el nostre orgull, abans i ara. I aquesta és la nostra història, malgrat no ho acabin d'entendre persones que no han compartit fins fa poc la nostra vida quotidiana.
Però cal dir-ho, i cal mantenir la memòria de tots aquests anys, de molts fets i aventures, de moltes al.legries i tristeses.
Jo, modestament, ho intentaré anar fent, suposo que amb més temps i dedicació quan m'arribi el moment de la jubilació.
Moltes mercès, amiga i companya, per no permetre l'oblit del nostre passat.

No comments: