Saturday, March 14, 2009

1971 PASSEJANT PER EL AAIUN, SAHARA OCCIDENTAL (Dedicat a Jordi i la seva nova sahariana)




JMDP 1971-1972, ATN Grup Nòmada "Smara" III, 2a C. (Edchera-Daora, Sahara, A.O.E.)
Va ser a desembre de 1971, al desert del Sahara... Havia de fer una sèrie de compres, i vaig agafar el cap de setmana llarg per deixar la Base Avanzada de Edchera i anar amb un dels tot-terrenys de la companyia a la capital, El Aaiun, de permís de cap de setmana. Hi havia gent que anava a alguna pensió o hostal, però jo m'allotjava directament en la caserna principal de la meva unitat, en el Cuartel General de la Agrupacion de Tropas Nómadas del Sahara, on sempre em facilitaven un lloc on dormir, respectant, és clar, les normes i horaris militars. Recordo de El Aaiun dos llocs on menjava molt bé, una taverna clàssica d'un canari que feia una paella de marisc perfecta, a l'estil de les que ens agraden a Catalunya,i, com no, el meravellós i elitista restaurant del Parador Nacional de El Aaiun, actualment transformat en una de les seus del govern marroquí del territori del Sahara Occidental.
Poques vegades vaig utilitzar aquest uniforme oficial de passeig de l'Agrupació de Tropes Nòmades del Sahara, de fet jo preferia saltar lliurement de duna a duna en la llibertat de la zona situada entre Edchera, Daora, la frontera amb el Marroc i la costa atlàntica del Sahara fins Playa Aaiun... El Aaiun era una ciutat força complicada, on havien passat ja coses molt greus, que són història, i on no et senties tan a gust com en la solitud dels dies i nits del desert...


(Jordi: el color d'aquesta jaqueta sahariana de l'uniforme de passeig de ATN era marronet clar tirant a beig... Et sona...?)

No comments: