Tuesday, July 08, 2008

L'ANTIC PASSADÍS DE PLANTES AROMÀTIQUES - The former corner of fragrant plants in the old school Artur Martorell of Badalona


El passadís de plantes aromàtiques era -potser hi és encara- al jardí entre els dos edificis de l'antiga Escola Artur Martorell. A la dreta, en aquest espai petit per sota de la barana que es veu a la fotografia, mares, pares i mestres vam plantar fa molts anys, més o menys per l'any 1985 o abans, un estret jardí de plantes aromàtiques mediterrànies.
Hi havia romaní -of course!-, farigola, espígol, menta -jo em menjava les floretes vermelles de la menta- i una planta de flaires a llimona de la que només sé el nom que li donava la meva mare en el jardí que teníem quan jo era petit: "Maria Lluïsa". No sé quin nom popular deu tenir. També algun anys hi va haver algunes sajolides i artemises, però, com també li passava sovint a les altres, van desaparèixer. Suposàvem que algunes persones que visitaven el parc els dies festius o a les vacances se les enduïen.
Algun any també recordo haver plantat algun fonoll que portava d'alguna sortida de diumenge al camp.
Fa temps que no hi passo per l'antic jardinet de plantes aromàtiques de l'antiga escola. Algun dia, el curs vinent baixaré. O potser no, no sé...
Em sembla recordar que al projecte d'escola verda de l'actual Artur Martorell hi ha la intenció de recuperar un jardí de plantes aromàtiques. és sempre un racó molt atractiu i engrescador.

No comments: