Tuesday, June 10, 2008

1971, QUAN TENIA 21 ANYS, I ENCARA NO ERA MESTRE


Sí, alguna vegada vaig tenir 21 anys, i no era mestre. Ho recordo com una altra vida, com si aquell no fos jo, Però sí que ho era, i sí que vaig estar un any sencer i una mica més al desert del Sahara, quan aquesta zona era encara una província espanyola.
Aquesta foto és de l'any 1971, i jo llavors formava part del Grup Nómada III, de la Agrupación de Tropas Nómadas del Sahara, que eren les forces especials del desert. La foto està feta a l'interior de la Base Avanzada de Edchera, on vaig estar fins que em van enviar a Daora, a la línia de frontera amb el Marroc.
Edchera no era un lloc tranquil, si voleu saber alguna cosa més d'aquest indret on vaig passar uns deu mesos, podeu posar la paraula Edchera al Google. Afortunadament jo vaig estar l'any 1971, no l'any 1958, on van passar els fets més importants.
Actualment Edchera, a uns 50 Km. de El Aaiun, la capital del Sahara, és un destacament de l'exèrcit marroquí.
Han passat molts anys, crec que aquella época forma part dels meus records i de la meva memòria, i ja puc començar a parlar de tot aquell temps.
Sí, són memòries de quan encara no era mestre.

No comments: