Sunday, October 22, 2006

Excursió a Santa Fe del Montseny

Bon divendres de tardor...
Sol, vent fred del Nord...
Ahir a la tarda va ploure...
De nou al Montseny,
de nou a Santa Fe...
Jo venia amb mami i papi,
i amb el col.legi...
ara jo porto
nens i nenes,
i companys mestres i monitors...
Ja vinc amb l'escola
des de 1975,
potser una vegada cada dos anys...
i ja som a la tardor del 2006...
Potser em queda una vegada...
Faig els 60 al 2009...
Bons nens i nenes,
s'han marejat poc,
pujant,
ningu no ha vomitat
a l'autocar...
A la tarda, tornant, després de dinar,
només dos...
Robert i Xavier els han atés...
Jo mirava cap endavant també marejat,
a les corbes entre Santa Fe i Sant Celoni...
He saludat als arbres gegants de Santa Fe,
testimonis de la meva vida,
de l'infantesa fins a... l'época actual...
Jo vaig conèixer una fageda plena de boix grèvol,
ara hi ha només uns quants testimonials...
El llac petit, trencat, vessa tota l'aigua,
cap el gran...
I observem...
la fageda a la tardor...
els colors...
les fulles dels castanyers...
els animals que es deixen veure...
I sentim...
les flaires de l'aire pur de les altures,
la fredor del futur hivern que s'anuncia...
I veiem...
el pantà gran, ple al màxim,
amb una cascada d'aigua impressionant
sortint pels vessadors...
I dinem...
sota els castanyers del pantà gran...
recollint milers de castanyes
caigudes a la tempesta d'ahir...
jo un entrepà de pernil,
els nens i nenes amb les carmanyoles de casa,
ja saps,
macarrons, carn arrebossada,
croquetes, arròs a la cubana,
la tendresa de veure
els menjars d'excursió típics
de tota la vida...
I tornem cap a Santa Fe...
Tothom s'ha portat molt bé...
Ningú no s'ha fet mal...
Bons nens i nenes, bones classes...
Un bon dia per recordar,
Nostalgia camí de Badalona...
Potser em queda ja
només una excursió com aquesta...
i somio amb altres dècades...
amb altres alumnes i alumnes...
Avui porto quatre fills o filles
d'ex-alumnes que recordo molt bé
com eren quan tenien l'edat
que ara tenen els seus fills...
El camí del futur...
El camí del futur...
20 d'octubre de 2006...

No comments: