Wednesday, June 24, 2009

23 JUNY 2009 LA DARRERA IMATGE COM A MESTRE EN ACTIU A L'ESCOLA ARTUR MARTORELL DE BADALONA- The teacher's last image in action


23 de Juny de 2009
Últim dia com mestre en actiu a l'Escola Artur Martorell de Badalona (1975-2009)

Dia de la Jubilació real. (La legal és el dia 31 d'agost)
Escrit a les 2 de la tarda:

Ja ha marxat tothom a casa. En realitat ha estat fort, molt més fort que el que m'esperava. Molt fort, per la tremenda afectivitat que m'han mostrat els nens i les nenes de l'escola. Ha estat dificil de suportar amb serenor tenir tot el matí la gent de la meva classe de 4t. de Primària abraçats a mi, plorant per l'acomiadament, dient-me si els vindré a veure el primer dia de curs, i jo havent d'explicar que això no és possible ni convenient. En tot cas, ens tornarem a veure aviat, si els alumnes -suposo que sí- poden anar a la Festa dels 40 Anys de l'Escola Artur Martorell de Badalona, a la Discoteca Titus ("la Carpa") de Badalona, el proper dia divendres 18 de Setembre de 2009 a les 20 hores del vespre. Molts nens i nenes de les altres classes que he estat com a tutor, 5è i 6è, també plorant i abraçant-me i donant-me petons, i l'AMPA, les famílies de l'escola, fent-me un emotivíssim acomiadament en un article de 2 pàgines a l'exemplar de la revista d'escola que hem repartit avui, i que s'afegeix a la festa sorpresa privada que les famílies i els alumnes em van fer divendres passat al parc, a la palmera de l'entrada sud... I tothom donant-me petits regals i records, molt importants per a ells i elles i per a mi... I demanant-me que signés dedicatòries a llibretes, agendes, llibres, fulls... He necessitat tota la meva fortalesa per no desmontar-me davant d'ells i elles, era per a mi important que em veièssin trist, sí, però també tranquil i serè, donant-els-hi comfiança i normalitat, ja que alguns alumnes i algunes alumnes estaven vivint el meu adéu amb una gran angoixa personal que calia suavitzar i tractar de treure un darrer somriure...

FOTOGRAFIA: DARRERA IMATGE DE JOSEP MARIA DAMAS PEREZ COM A MESTRE EN ACTIU A L'ESCOLA ARTUR MARTORELL DE BADALONA, FETA EL DIMARTS 23 DE JUNY A 2/4 DE 1 DEL MIGDIA QUAN S'ESTAVA FENT L'ACTE D'ACOMIADAMENT DE LA CLASSE DE 6è DEL CURS 2008-2009 A LA SALA D'ACTES DE L'ESCOLA.

(La Fotografia està feta per la mestra i amiga Laura Diaz amb el meu telèfon mòbil Nokia 6500.)

Josep Maria Damas Pérez
jdamper2006@gmail.com

No comments: