Thursday, May 24, 2007

EL VOL DE LES ALIGUES (Dedicat a J.)



I em diuen el que he de llegir,

i el que he de pensar...

Ells saben el que és virtut,

i el que és pecat.

Potser em diguin pecador,

i jo n'estic content de ser-ho...

És veritat, m'agrada volar amb llibertat.

Però així no em voldran a la congregació.

No em diran germà ni company.

Però m'és igual, com deia Pessoa,

jo no sóc guardià de ramats,

no soc pastor d'ovelles,

tan sols acompanyo cadells d'humans

per ensenyar-els-hi a viure i estimar,

i ésser estels sobre la mar...

De vegades el pensar destorba,

i no entenen que m'agrada

caminar sota la pluja

i deixar-me anar

amb la força de l'huracà...

I em deixen sol

com el llampec al penyasegat...

I somric al recordar

que les aligues volen solitàries

i els corbs en estols...

Aquest és el gran secret

de l'albada de la humanitat...


24 maig 2007
EAGLES FLIGHT 2007

No comments: